Perhaps Love 中文版歌詞

主唱:HowL & J

 

何時才能開始 再能與你相見 

每一天的等待 反而變成我的無奈 

我的回憶 都快沒有畫面 

只有你的出現 才能擦掉我心中的不安 

 

雖然我想很多 有時候 

心情卻變得很沉默 

只好甩掉一切 讓你知道我對你的愛 

好想對你說 不管距離多遙遠 永遠不會變 

因為在我心中 你是我最愛 

很想趕快告訴你 卻少了勇氣 只能默默守護你 

你會覺得我很傻

但這也許可能是 Perhaps Love

 

現在我的心情 無法向你說明 

其實只有你能感受到我對你的感情 

 

不必害怕面對你的愛 

因為愛彼此在心中 

永遠不會分開 你能接受我對你的愛 

 

好想對你說 不管距離多遙遠 永遠不會變 

因為在我心中 你是我最愛 

很想趕快告訴你 卻少了勇氣 只能默默守護你 

你會覺得我很傻

但這也許可能是 Perhaps Love

 

甜美的微笑 停留在我腦海 

幸福的旋律 寫了一首美麗歌曲 

時光雖然不能倒流 我陪你到最後 

 

我們的相遇 就好像是一場夢 別讓它睡醒 

因為在我心中 你是我最愛 

我願意付出一切 好好去愛你 我不會讓你離開 

我會永遠愛著你 (深深的愛你)

直到天長地久 (唯一的最愛) Love You

  

Perhaps Love ~ John Denver  &  Placido Domingo


Perhaps love is like a resting place, a shelter from the storm.
It exists to give you comfort, it is there to keep you warm.
And in those times of trouble when you are most alone,
the memory of love will bring you home.


Perhaps love is like a window, perhaps an open door.
It invites you to come closer, it wants to show you more.
And even if you lose yourself and don't know what to do,
the memory of love will see you through.

Oh, love to some is like a cloud, to some as strong as steel.
For some a way of living, for some a way to feel.
And some say love is holding on and some say letting go.
And some say love is everything and some say they don't know.

Perhaps love is like the ocean, full of conflict, full of change.
Like a fire when it's cold outside or thunder when it rains.
If I should live forever and all my dreams come true,
my memories of love will be of you.

愛也許像個休息的地方
一個暴風雨中的避難所
它的存在是為了給你慰藉
為了給你溫暖
在你苦惱的時候
在你最孤單的時刻
愛的記憶將帶你回到溫暖家中

愛也許像一扇窗戶
也許像一扇敞開的門
邀請你靠近一點
想讓你了解更多
即使你迷失了自我
不知所措
愛的記憶將帶領你前進

對有些人來說,愛像一朵浮雲
對有些人則像鋼鐵一般堅固
有人覺得愛是生活的方式
有人覺得是一種感受的方式

有人說愛就是堅持
有人說愛就是隨他去 
有人說愛就是一切
也有人說他沒意見

愛也許像一片海洋
暗潮洶湧,充滿痛苦
當外面天氣嚴寒,它像一把火
陰雨時,像一道閃電
如果我長生不老
美夢都能成真
妳將是我所有愛的回憶

  


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rose and cats 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()